Documents d'interès


DOCUMENTS EN LÍNIA

Porta Oberta. Com fer l'acollida i el seguiment d'infants i joves des d'una perspectiva inclusiva?
Grup de treball d'Inclusió i Diversitat. Curs 2019-2020
ESPLAC- Esplais Catalans



La nostra ètica. Una manera de ser i de fer les coses.
Guies DINCAT,  2017.

Descarrega el document


Les extraescolars AMB IMPACTE!
Sergi Samper. Educació360. Departament Educació - Generalitat de Catalunya


Com millorar la qualitat de les activitats educatives del fora escola?
Laura Mencía González. Abril 2021. Estiu enriquit - Educació360
Descarrega el document


Més adolescents gaudint del fora escola. Estratègies locals per impulsar la participació en activitats de lleure educatiu
Fundació Jaume Bofill i Diputació de Barcelona. Abril 2021 
Descarrega el document


Competències per a la vida en el lleure educatiu
Educació360. Febrer 2019
Descarrega el document


La personalització educativa (infografia)
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica (FMRP) - Aliança Educació360


Guia de llenguatge inclusiu en el tractament de persones amb discapacitat
Pere Herrero. Generalitat de Catalunya. Març 2021
Descarrega el document


De l’escola inclusiva al sistema inclusiu. Materials per a l'atenció a la diversitat. 
Generalitat de Catalunya. Desembre 2015
Descarregar document



Disseny Universal. Conceptes bàsics

Pauta DUA (versió 2.2)


Roda del Disseny Universal per a l'Aprenentatge 2020



LLIBRES

La ansiedad en el autismo. Comprenderla y tratarla
Isabel Paula. Alianza Editorial. Febrer 2015.



Los niños pequeños con autismo. Soluciones pràcticas para problemas cotidianos. Col. Educación especial y dificultades de aprendizaje, núm 7. Autoria: Equipo DELETREA. Editorial CEDE, 2008





Autismo con discapacidad intelectual grave. Guía para padres y profesionales. Rita Jordán. Ed Autismo Ávila, 2012.




La autolesión el el autismo. Isabel Paula. Alianza Editorial, 2018.



ENFÓCATE. Eladio M. García Pérez, 1998. Programa de entrenamiento en habilidades atencionales. GAC.



Alumnos distraídos, inquietos e impulsivos. Juan Cruz Ripoll Salceda i Mikel Yoldi Hualde. CEPE, 2009



El cerebro del niño. Daniel J. Siegel i Tina Payne Bryson



El alumno con TDAH. Guia pràctica para educadores
Fundación ADANA, Mayo Ediciones.


PEL.LÍCULES

Sobre l'autisme





VÍDEOS

Por 4 esquinitas de nada. Jérome Ruillier





TABÚS. Diversitat funcional. TV3, 2020.


TABÚS. Ceguesa. TV3, 2020.



Comentaris