Extraescolars inclusives amb impacte

 

PRESENTACIÓ DEL CONTINGUT DEL BLOG 


S'emmarca dins de les actuacions del Pla Educatiu d'Entorn del Vendrell 2021-2022.
Es tracta d'un conjunt d'accions que tenen com objectiu possibilitar i acompanyar l'accés a les activitats extraescolars als infants i joves amb diversitat funcional, de manera que aquesta diversitat es normalitzi i naturalitzi en El Vendrell.

Aquest blog pretén recollir totes aquestes accions i disposar-les de forma ordenada i estructurada per a que serveixin a aquests objectius i a tots els equips educatius que treballen en l'educació fora escola en el municipi.

És un espai dinàmic que s'anirà enriquint amb noves accions i amb les aportacions de la Comissió inclusiva del PEE i dels propis equips educatius.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS INCLUSIVES AMB IMPACTE


Es tracta d’un programa que s’emmarca en l’objectiu de la regidoria d’educació de l’Ajuntament del Vendrell de fomentar l’educació inclusiva, recollint la inquietud i propostes aportades per diverses associacions de famílies, entitats i ciutadania vendrellenca.
Inicia el seu camí a setembre de 2021, a partir de la feina feta per la Comissió inclusiva del Pla educatiu d’entorn del Vendrell.
Aquest primer any de funcionament ens ofereix un extraordinari marc per valorar la mesura d’aplicació i assoliment dels objectius plantejats, i si cal ajustar-los o dimensionar-los.
El Pla educatiu d’entorn és l’equip coordinador del programa.


Què són?

Són el programa extraescolar ordinari promogut per l’Ajuntament del Vendrell i pel teixit associatiu del municipi, però adaptat a les necessitats dels infants i joves amb diversitat funcional psíquica, física i sensorial.


Quin és el seu objectiu?

Possibilitar l’accés a tots els infants i joves, independentment de les seves característiques, de manera que es normalitzi i naturalitzi la diversitat funcional en les activitats extraescolars del municipi.
Promoure la participació dels infants i joves en activitats que en un inici han estat pensades des de la mirada de la diversitat funcional i que són educativament molt valuoses i per al conjunt de la població.


Quines característiques tenen?

  • Garanteixen l’accessibilitat i la inclusió per a tots els infants i joves del municipi
  • Treballen en base a una pedagoga activa i personalitzada
  • Tenen equips educadors qualificats
  • Promouen la implicació familiar
  • Estan dotades de recursos de suport i acompanyament
  • Estan connectades amb l’entorn i el teixit comunitari existent


Per què hi apostem?

  • L’accés a l’educació no formal també forma part del dret a l’educació i és un dret bàsic per garantir el desenvolupament individual i col·lectiu.
  • Contribueixen a l’èxit educatiu, a través de l’adquisició de competències clau per a la vida.
  • Permeten i faciliten la cooperació entre els diferents agents de la xarxa educativa, cultural i social del municipi.

 

Les accions de suport
  1. Elaboració d’un protocol de funcionament que connecta les demandes d’activitat de les famílies, amb l’entitat organitzadora de l’activitat i l’equip coordinador del programa
  2. Formació especialitzada adreçada als equips educatius: monitors/es, dinamitzadors, entrenadors/es, mestres, educadors/es, estudiants i voluntariat. Cinc sessions de formació que es realitzen durant el primer trimestre de curs a l’entorn de la diversitat funcional psíquica, física i sensorial. Aquestes sessions es graven per tenir-les disponibles al llarg de tot el curs
  3. Els suports
  4. El personal d'atenció a la diversitat      
  • Reben una acollida amb el suport de la formació i orientació al llarg del curs 
  • S’adapten a les necessitats de l’infant i al propòsit de l’activitat
  • La figura és més especialitzada en quant més especialitzat és el suport que l’infant requereix
  • Tenen habilitats per fomentar un ambient positiu de respecte, cooperació i diàleg


        DOCUMENTACIÓ DE SUPORT

        (consultar secció "Documents d'interès")







         








         

        Comentaris